Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Wed 13 Mar 2002 - 16:24:35 MET

> Zawsze sądziłem, że to nazwa włoska lub z okolic. Po włosku powinno
> się czytać chyba właśnie "acze".

Prawde mowiac nie wiem skad ta nazwa pochodzi. Byc moze rzeczywiscie jest wloska (lepiej zeby nie, bo bym wyszedl na gamonia :-))
W kazdym widzialem angielska reklame tego specyfiku gdzie wymawiali to "normalnie" - czyli 'ejs'. Moze u nich tez jakis purysta jezykowy napisze to co ja z wyrazami oburzenia, ze oni nie mowia poprawnie "acze" po wlosku, tylko sobie zrobili jakies 'ejs' ;-)

Witek
http://www.trimen.pl/witek/