Autor: Maciej Cisek (m.cisek_at_poczta.fm)
Data: Mon 04 Mar 2002 - 23:30:11 MET

> Jestem studentem chemii. Poszukuję informacji pilnie na temat ćwiczeń z fizyki pt."Wyznaczanie lepkości cieczy metodą Stokesa",a głównie o Oporze czołowym i wzorze Stockesa.Z góry dziękuje za
> odpowiedź.
> Marcin

Najprosciej jest siegnac do "Pracowni Fizycznej" H.Szydlowskiego. Tam jest opisane cale doswiadczenie Stokesa z opadajaca kula w cieczy i wszystkie wyprowadzenia wzorow.

Najprostszy wzor Stokesa na sile oporu plynu wyraza sie:

F = -6*pi*leplosc*srednica kuli*predkosc opadania

Po przeksztalecniach sie troche komplikuje, wiec polecam Ci siegniecie do zrodel...

Maciej Cisek
cisek_at_chemia.uj.edu.pl

Najlepsza bezplatna poczta w Polsce >>> http://poczta.interia.pl/ Jako jedyna oceniona bardzo dobrze przez Komputer Swiat (nr 5/2002)