Autor: Mateusz Frydrych (kimar89_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 05 Mar 2002 - 21:48:29 MET

Po zmieszaniu r-ru zawierajacego Fe2+ z anionem tiosiarczanowym, najpierw obserwujemy tworzenie sie niebieskiego czegos, potem r-r powoli sie odbarwia, aby nastepnie wytracila sie koloidalna siarka.

Czy ktos moze mi z pelna odpowiedzialnoscia powiedziec, co tam sie dzieje? Przypuszczam, ze najpierw, to tak jak z Fe3+, tworzy sie kompleks. A potem?

Pytam, bo reakcja jest ladna ( fajne zmiany barwy ), a nie ma jej w opisie ani u pana Sekowskiego, ani u pana Plucinskiego, ani w "niezwyklym swiecie chemi". Moze dlatego, ze jest zbyt pospolita? A tylko ja, ignorant o niej nie slyszalem...

No oczywiscie moglem miec brudne odczynniki...

Mateusz Frydrych
Technikum Chemiczne im Marii Skłodowskiej-Curie. www.chemik.kielce.com.pl

--

Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]