Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Sun 03 Mar 2002 - 15:27:32 MET

> dokladniej omawiane na Chemfanie
> archiwum - wyszukiwarka obejmuje posty

> Z archiwum nie dowiedziałem się dużo a troche mnie to interesuje. Normalna
> elektroliza stopionego chlorku sodu prowadzi do powstania chloru i sodu.
> Jakie muszą być warunki i elektrody by powstał chloran.

Cos malo efektywnie szukales.
O otrzymywaniu KClO3 mozesz poczytac tutaj: http://www.man.lodz.pl/LISTY/CHEMFAN/mar99/0025.html

Analogicznie z NaClO3.
KClO3 z NaClO3 latwo otrzymac (hint: roznica rozpuszczalnosci).

Ponadto chyba jeszcze ktos kiedys bardzo dokladnie opisywal jak otrzymywal NaClO3, badz KClO3 jesli nie na Chemfanie to na pl.sci.chemia, musisz juz sobie sam poszukac: http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=archiwum&group=pl.sci.chemia

ak