Autor: MT (arte-mt_at_wp.pl)
Data: Sun 03 Mar 2002 - 14:28:10 MET

Witaj

Procentowa zawartość chloru w podchlorynie jest po prostu procentową zawartością chloru w podchlorynie. Natomiast aktywny chlor wydzielający się w czasie prowadzenia procesu dezynfekcji jest niejako pochodną tej zawartości chloru w podchlorynie. Im jest go mniej, tym później mniej aktywnego chloru można w czasie dezynfekcji uzyskać. Pamiętaj jednak, że także aktywny tlen tutaj ma znaczenie, chociaż zawsze czy to dla potrzeb atestacji środka dezynfekującego czy jakichkolwiek innych wszystko obraca się wokół aktywnego chloru. Weź pod uwagę jeszcze jeden fakt: podchloryn sam w sobie ma króciutki okres trwałości (zimą 14 dni, latem 7 dni, mowa o technicznym) i zawartość chloru szybko spada. Mimo wszystko mam cień niepewności i sugeruję ci zadzwonienie do producenta i zapytanie jakiegoś technologa. A po tym podanie tej informacji do wiadomości uczestników listy chemfan. Jestem bardzo ciekaw i chcę się upewnić na 100 procent