Autor: Maciek Haranczyk (maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Fri 22 Feb 2002 - 19:49:41 MET

> Chyba źle się wyraziłem, wybacz. Ja nie chcę być użytkownikiem, tylko
> twórcą. Przy pracy nad takimi programami można sie wiele nauczyć, np. z
> chemii kwantowej nieprawdaż?

Pomysl mi sie podoba ale wg mnie jest to troche porywanie sie z motyka na slonce. Napisanie programu wykonujacego obliczenia kwantowochemiczne od podstaw jest bardzo czasochlonne i chyba niewykonalne przez dysponujacych skomna iloscia czasu amatorow. Wiekszosc dostepnych programow byla napisana 10-20 lat temu i jest stale rozwijana.
To co mozna zrobic to zaadopotowac gotowy kod open-source ale wtedy o nauce chemii kwantowej raczej nie ma co mowic a raczej o cwiczeniu programowania. Wymagania co do umiejetnosci stawianych programista byloby bardzo duze, trzebaby sie dobrze poruszac w c/c++, fortranie (wiekszosc kodow jest zapisanych w tym jezyku), programowaniu rownoleglym, srodowisku mswindows (klient)/unix(na serwer), podstawy tcp/ip i programowaniu uslug sieciowych...choc grupa zapalencow bylby w stanie tego dokonac (w koncu iinux tez tak powstal).
Samo zaprojektowania takiego programu czy raczej calego systemu, serwera zadan, klientow byloby trudne. Nalezaloby odrazu zadeklarowac jakiego typu obliczenia bylyby wykonywane. Znaczna czesc algorytmow, uzywana przez chemikow obliczeniowcow nie ma wersji do wykonywania rownoleglego wiec takie obliczenia odpadaja....
Ale pomysl jest dobry.

Pozdrawiam
Maciej