Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Thu 07 Feb 2002 - 05:03:15 MET

Witam Was, Ci co mnie znaja wiedza, ze teoria ch. organicznej byla moja slabsza strona w przeciwienstwie do praktyki..., ale niestety ta druga bez pierwszej nie istnieje :))) Mam pytanie jak wg poprawnej nomeklatury nazwac kumaryne? Wiem jak wyglada, ale zastanawiam sie nad jej poprawna nazwa... Czy IUPAC dopuszcza stosowania nazwy coumarin? Dzieki za pomoc.

Armand

PS. Dla tych co nie wiedza jak wyglada kumaryna sa to dwa pierscienie szescioczlonowe - jedne to pierscien fenylowy, drugi to pierscien laktonowy. Pomiedzy atomami wegla 3 i 4 jest wiazanie podwojne. ( w pierscieniu laktonowym).

                            ~,\|/,~
                            -(o o)-
    ------------------------==(_)==-------------------------

| HIGH-PRESSURE CRYSTALLOGRAPHY |