Autor: Krzysztof Tritt (agrest_at_kris.top.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 19:35:02 MET

    "wysypala" , hmmmm

    Weź sobie kolbke nalej do niel 0,1 M roztworu Na OH , potem dodaj odrobine fenoloftaleiny, (tutaj zaobserwujesz bardzo ladny efekt :-)

    Natsepnie do kolbki nalej roztworu HCl , i tu z kolei zaobserwujesz kolejny piękny efekt

    Jak juz zrobisz to doswiadczenie, to zdobądz odczynnik ktory sie nazywa tymoloftaleina i powtorz cale doswiadczenie

    zobaczymy czy stanie sie cos innego

To takie doswiadczenie na poczatek, bez haasu, bez grozby poparzenia i w przypadku "wysypania" tych cieczy najwyzej trzeba bedzie umyc podloge.

a jezeli chcesz sobie postrzelac, to wcale nie musisz w to angazowac zaawansowannej chemii, wystarczy:

  1. kupic pudelko zapalek
  2. z boku pudelka zedrzec zaryske i delikatnie umiescic w pudelku od strony główek zapalek, (tak aby wszystkie zapalki przylegały do zaryski)
  3. opakować pudelko szczelnie trzema badz czterema kartkami
  4. wszystko szczelnie okleic tasma klejaca "BOMBA" gotowa, energiczny rzut o sciane albo podloge daje niezly efekt

zagrozenia:
- dla Ciebie - mozliwosc poparzenia palcy podczas ukladania zaryski (wtedy zimna woda powinna pomoc)
- dla innych - oczywiscie istnieje takie zagrozenie (jak kogos rzucisz prosto w glowe) - mozliwosc utraty sluchu

a jako kolejny user tej listy, tez Ci radze ze zwiazkami nitrowymi , narazie daj sobie spokoj

Pozdrawiam i milej zabawy

Krzysztof Tritt