Autor: szybki912_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 21 Jan 2002 - 16:21:12 MET

witam
popieram pana Paszke chlopie takie zabawy z nitrowaniem zwiazkow jest szalenie niebezpieczne nawet gdy postaramy sie o daleko idaca ostroznosc to roztwor nitrujacy sie jest bardzo niestabilny i trudno przewidziec jak sie zachowa w danej chwili. jako przyklad podam systuacje z przed kilku lat kiedy wylecial w powietrze reaktor do nitrowania benzenu w zakladach chemicznych wybuch byl tak potezny ze naruszona zostala kostrukcja budynkow 200 m dalej a ponad kilometr dalej na calym osiedlu mieszkalnym wylecialy szyby w blokach. tak wiec nie radze Tobie i zreszta nikomu bawic sie w takie rzeczy chyba ze masz odpowiedni sprzet i znasz sie na tym. proponowal bym ci abys lepiej zrobil sobie proch strzelniczy (najprostszy przepis: 0.5 czesci siarki 3 czesci saletry 2 czesci wegla drzewnego) tu mozesz spokojnie eksperymentowac skladnikami (no moze nie tak spokojnie przy detonacji) ale tak im wiecej siarki tym wieksza sila wybuchu im wiecej wegla tym wiekszy dym saletre trzeba tak dobierac by byla wstanie utlenic wegiel  i siarke, mozesz tez pododawac dla efektow swietlnych troszke sproszkowanych soli jonow barwiacych plomien (Ba,Ca...) Pamietaj ze to rownie niebezpieczne przy detonacji jak samo nitrowanie benzenu czy toluenu czy czegokolwiek!!!!!!!! calos szczelnie zamykasz w puszce(puszke wzmocnij oklejajac kiludziesiecioma warstwami tasmy pakunkowej) np po perfumach dokladasz lont(dlugi!!!) i heja :-) nie zapomnij o ostrzezeniach nie chce miec twoich rak na sumieniu. pozdrawiam
Rafal

--

Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]