Autor: adamus_at_cksr.ac.bialystok.pl
Data: Fri 18 Jan 2002 - 10:57:47 MET

> Czy ktos z szanownych Kolezanek i Kolegow zajmuje sie
> moze prdukcja oleju napedowego z oleju rzepakowego?
> Sprawa jest taka iz powstaje w mojej miejscowosci
> wytwornia tego typu paliw i czlowiek ktory ma to

        Nie wiem gdzie mieszkasz.... ale chyba nie w jednej z miejscowosci, gdzie powstaja centra paliwowo-energetyczne. Maja byc 4. Jedno juz chyba ruszylo, w Strzelcach Namyslowskich (woj. opolskie). Centra takie maja produkowac bioetanol, etylowy biodiesel (co Ciebie najbardziej interesuje), biogaz (65% matanu), oleje napedowe i komponenty benzyn pochodzace z recyklingu tworzyw sztucznych. Surowce to: biomasa, odpady tworzyw sztucznych i odpady komunalne.

        Produkcja ma sie odbywac wedlug technologii opracowanej przez naukowcow z Uniwersytetu Wroclawskiego. Jednym z nich jest dr Andrzej Vogt z Wydzialu Chemii UW... i chyba tam najlepiej szukac informacji o biopaliwie. Tylko nie sadze, ze udziela informacji za darmo :-].

									pozdrawiam
											Adam