Autor: Grzegorz J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 20:36:03 MET

Witam

Otrzymałem kiedysz kilka kropli nitrogliceryny. Aby odzielić mieszanke nitrującą całosć zalałem wodą destylowaną. Kwas się rozpuscił a nitrogliceryna osadziła się na dnie. Ale po kilku minutach zaczeła mętnić aż uzyskała barwe białą. Mogła być to reakcja hydrolizy (kwas jako katalizator). Pruduktami hydrolizy była by gliceryna i HNO3 które są rozpuszczalne wodzie i niepowodowałyby mętności nitrogliceryny. Czy ktoś ma jakieś sugiestie? A może otrzymałem coś innego np. diazotan(V) gliceryny (czy jest to możliwe?)

pozdrawiam

Michał