Autor: interia (sebraf_at_interia.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 15:13:23 MET

Hello Lukasz,

Wednesday, January 16, 2002, 11:43:59 AM, you wrote:

LK> Hmmm... nie wszycy mnie zrozumieli..
LK> W zwiazku z nowa ustawa o opakowaniach zastanawiam sie nad ekonomicznoscia
LK> mycia petow w skali przemyslowej. A tam raczej powinno byc to jak
LK> najtansze, dlatego interesuja mnie detergenty, albowiem wszelakie
LK> rozpuszczalniki sa albo zbyt niebezpieczne albo zbyt drogie (najczesciej
LK> jedno i drugie).

LK> Podczas usuwania takich klejow podejzrewam ze temp powinna byc ok. 70-80
LK> st C... ale jakie detergenty dodac, przyznam szczezre nie bardzo wiem....
LK> i do tego powinny buc jeszcze uzyte abtypieniacze i jeszcze kilka
> [...]

moze pamietasz moja odpowiedz , mycie/usuwanie tych naklejek przy pomocy przegrzanej pary wodnej jest to napewno dobra metoda stosowana juz w przypadku recyklingu materialowego butelek PET, jezeli chcialbys uzywac powtornie takich butelek w ich obecnej formie to przedewszystkim trzeba by sprawdzic metody mycia np. opakowan szklanych te juz dopuszczone do stosowania, w tej kwestii zapewne wiele do powiedzenia beda mialy przepisy higieniczne dotyczace opakowan spozywczych, jednak moim zdaniem takie umycie i powtorne napelnienie nie bedzie praktycznego zastosowania w przypadku butelek 1,5L PET po napojach do powtornego uzycia w pakowaniu produktow zywnosciowych z wielu powodow.

a propos KTO Z WAS I W JAKI SPOSOB PRZYCZYNIA SIE DO POWTORNEGO

          WYKORZYSTANIA MATERIALOW (W SWOIM PRYWATNYM ZYCIU)?
          JAK W WASZYM (OSOBISTYM) PRZYPADKU WYGLADA SEGREGACJA I
          ZBIORKA MATERIALOW DO POWTORNEGO WYKORZYSTANIA?

--
Best regards,
sebastian R. Krajewski                          mailto:sebraf_at_interia.pl