Autor: interia (sebraf_at_interia.pl)
Data: Mon 14 Jan 2002 - 13:00:44 MET

Hello Lukasz,

LK> Hmmm...
LK> mam pytanko...
LK> chcialbym umyc dokladnie butelke PET, aby otrzymac Czysty w miare pet....
LK> interesuje mnie kwestia detergentu jaki powinienem uzyc aby te kleje zmyc
LK> bo to jest najtrudniejsze... zaznaczam ze w lugu pet sie "psuje"... nie
LK> nadaje sie lug do mycia petow...
LK> pozdrawiam

LK> Lukasz Kuzma

LK> Department of Chemistry
LK> Wroclaw University of Technology

jednym ze sposobów pozbywania sie naklejek i kleju z butelek PET jest dzialanie na nie przegrzana do ok 150 C para wodna (samej naklejki mozna sie latwo pozbyc dzialajac strumieniem goracego powietrza) niestety podczas tych zabiegów butelka kurczy sie i deformuje , pozatym niekoniecznie zawsze musi to zadzialac poniewaz producenci nie stosuja takich samych klejow (polimerowe , wodne itd.), a propos detergentu to zapewne zalezy od rodzaju kleju a i tak napewno najwazniejsze jest pozniejsze plukanie-odmywanie resztek niektore napoje maja etykiety nadrukowane na opasce z folii termokurczliwej ktora latwo zerwac i nie ma wtedy problemu z klejem

sebastian

                       mailto:sebraf_at_interia.pl