Autor: Karolina Onderko (karolka_at_poczta.wprost.pl)
Data: Mon 14 Jan 2002 - 12:48:29 MET

> mam pytanko...
> chcialbym umyc dokladnie butelke PET, aby otrzymac Czysty w miare
pet....
> interesuje mnie kwestia detergentu jaki powinienem uzyc aby te kleje
zmyc
> bo to jest najtrudniejsze...

Moje doswiadczenia bynajmniej nie chemiczne, a gospodarskie wykazuja, ze kleje (po nalepkach z cenami itp.) najlepiej zmywa benzyna apteczna albo nafta kosmetyczna. Tworzywom zwykle nie robi to krzywdy. Moze byc spirytus, ale nie kazdy klej puszcza. Niezle dziala tez zmywacz do paznokci (oparty na ogol na octanie etylu) lub aceton, ale to juz jest ryzykowne, bo sporo tworzyw sie rozpusci. Karolina