Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 23:33:23 MET

> Wg mnie najlepiej do regulaminu grupy dopisać explicite zakaz wysyłania
> ostrzeżeń o wirusach, a nieprzestrzegających - usuwać z listy automatycznie
> (tzn. wyobrażam sobie, że automatem tym byłby Andy! :-) ). Winowajca mógłby się

W zasadzie mozna, tylko zeby nam ten lancuszek kolejnych dopisanych konkretnych tematow zakazanych postow nie rozrosl sie do tego stopnia, ze malo komu bedzie sie go chcialo przeczytac.

> oczywiście zapisać powtórnie. Z własnych doświadczeń wiem, że taki proceder
> nieźle dyscyplinuje! :-)

Sa co najmniej 3 rozwiazania:
1. Ktos (Michal, Tomek, inni woluntariusze...) pomoze mi w upominaniu dyskutantow lamiacych ustalone zasady (takich przypadkow jest coraz wiecej trudno mi samemu nadazyc z wysylaniem na priva upomnien - wiem, ze juz mi w tym wzgledzie pomagacie - dziekuje, czyncie dalej te powinnosc!) oraz bedzie prowadzic statystyke kto ile razy zlamal zasady, tak aby wypisac delikwenta np. dopiero za drugim naruszeniem regulaminu, a nie za pierwszym. 2. Bede wypisywac bez ostrzezenia za pierwszym naruszeniem zasad. Jesli komus bedzie naprawde zalezalo na kontynuowaniu dyskusji na chemiczne tematy zapisze sie ponownie. Tyle tylko, ze niektore zasady sa lamane tak nagminnie (nie wycinanie zbednych cytatow, pisanie nad cytatem, a nie pod, wysylanie w htmlu, niepodpisywanie sie prawdziwym imieniem i nazwiskiem w naglowku postu i/lub pod tekstem listu, podpis dluzszy niz 4 linijki, itd., itp.), ze czasem mam wrazenie, ze ponad polowe dyskutantow trzebaby usunac, gdyby przyjac zasade, ze usuwamy za kazde zlamanie regulaminu (prawda jak bardzo to przypomina dyskusje o ilosci studentow, ktora tak naprawde nalezaloby wyrzucic z uczelni? :)).
3. Pozostanie tak jak teraz, tzn. kazdy przypadek bedzie traktowany indywidualnie, usuniecie bedzie zalezalo od bardzo wielu roznych i troche zmiennych czynnikow.

--
Andrzej Kasperowicz
chemfan & mineraly list-owner