Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Thu 20 Dec 2001 - 15:36:52 MET

Jacek Grudzien wrote:

> rozumie,
>
> Hmm, mam taki pomysl, moze na jakims serwerze polscy autorzy publikacji
> udostepnialiby za friko swoje dziela? (Tak by nie naruszyc praw wydawcy
> "papierowego" jesli sie da).

Tak sie nie da. Wiekszosc czasopism wymaga podpisania dokumentu o scedowaniu praw autorskich na czasopismo przed wydrukowaniem publikacji i potem jesli chce sie
rozpowszechniac dana publikacje gdzie indziej to trzeba uzyskac zgode od czasopisma. Czasami dochodzi do sporów między czasopismami jesli te samą, albo minimalnie zmodyfikowaną publikację ktos wysle do kilku czasopism i one sie tam wszedzie ukażą. Takie działanie nazywa się autoplagiatem i jest karalne.

--
Tomek "poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli