Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 09:54:05 MET

--------------<

--

> - metody ab initio - teoretycznie te metody wychodzą z samej teorii
> kwantowo-mechanicznej - równania opisujące wiązania nie są
> parametryzowane na podstawie danych z już istniejących cząsteczek
> lecz są obliczane teoretycznie. W rzeczywistosci jednak również
> w tych metodach "pomaga się" teorii parametryzując empirycznie
> przynajmniej częsć równań.

Dzięki Nareszcie jestem chociaz troche w temacie :) bo z chemia kwantowa mialem do czynienia ostatnio jakies 15 lat temu na egzaminie ;))) Ale z tego co napisales wynika, ze do moich potrzeb wystarczy mi w zupelnosci ChemSketch ;) gdyz jezeli juz jakis 'obrazek' jest mi potrzebny to nie musi byc bardzo dokladny A tak na marginesie. W internecie sa dostepne pliki typu *.pdb zawierajace dane do wizualizacji 3d czasteczek za pomoca np. RasMol'a Czy te modele sa wynikiem powazniejszych obliczen (typu HyperChem) czy tez tylko skladane na zasadzie 'kulek' i 'patyczkow' w sposob przyblizony Andrzej