Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 08:52:52 MET

> Witam,
>
> Niedawno na chemfanie angielskim
> (http://www.termisoc.org/~andyk/chemfan) pojawilo sie ogloszenie o
> darmowym programie do modelowania molekularnego. Zainstalowalem
> i testuje. Taki HyperChem dla ubogich. Niemniej jednak warto go
sobie
> scignac (tylko 10M) chocby po to, zeby sobie ladne przestrzenne
> wzory narysowac:

Mam takie pytanko dotyczace programow do modelowania czasteczek. Do rysowania wzorow chemicznych uzywam programu ChemSketch Program ten rowniez tworzy modele 3D (podobnie zreszta jak np ChemOffice).
Jaka jest roznica pomiedzy tego typu programem a np. HyperChem'em (o tym programie tylko slyszalem, zreszta na tej na liscie). Czy chodzi o to,
ze HyperChem i inne programy tej klasy wykonuja bardzo skomplikowane obliczenia kwantowo-mechaniczne i podaja wyniki z uwzglednieniem nie wiem: wielkosci atomu, dlugosci wiazan, dokladnego polozenia w przestrzeni
a proste programy typu np ChemSketch po prostu rysuja czasteczke z atomami
o nieproporcjonalnej wielkosci (wielkosc 'kulek' reprezentujacych atomy),
takiej samej dlugosci wiazan a polozenie w przestrzeni okreslaja na podstawie
typu hybrydyzacji (np sp2 to 120°)?

Andrzej