Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 04 Dec 2001 - 22:30:52 MET

> Ze swej strony mam o wiele trudniejsze pytanie - czy ktos zna ciecze o
> bardzo duzej gestosci (ponad 3,6 g/ml), ktore nie sa metaliczne (czyli sa
> przezroczyste). Przykladem takich cieczy sa organiczne sole talu (I),
> ktore w temp. ok. 40 st. C sa juz cieczami o wysokiej gestosci. Jednak ze

A mozna wiedziec po co Ci to?

> wzgledu na toksycznosc talu dobrze by bylo znalezc cos lepszego - byc moze
> sole olowiu, srebra, kadmu ostatecznie rteci lub innego metalu. Jesli ktos
> sie spotkal z takimi cieczami prosze o info.

Rzeczywiscie zwiazki organiczne metali ciezkich spelnialyby Twoje kryterium, ale sa bardzo toksyczne, wiec nie polecam, np. dimetylortec 3,2g/cm3 , tyle ze skutki obchodznia sie z tym zwiazkiem moga byc tragiczne: http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/dimetylortec.html

Wybierz cos sobie stad (moze bromoform Cie zadowoli?): http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Sprzet_I_Odczynniki/ciecze/

ak