Autor: Roman Salbert (romis_at_klub.chip.pl)
Data: Tue 20 Nov 2001 - 11:42:02 MET

Do pomiaru SO2 w w spalinach może złużyć np. analizator URAS 14 (dawniej pro dukcji Hartman-Braun, a obecnie ABB). Nadaje się on jak najbardziej do pomia rów on-line. Wykorzystuje on heterogeniczne zdolności gazów do absorbcji świ atła podczerwonego o długości fali 2-8 mikrometrów. Nadaje się jak najbardzi ej do analiz SO2, CO2, N2O, CO, CH4 i innych gazów. Innym analizatorem może być np. analizator spalin SERVOMEX - XENTRA 4900. Analizatory do pomiaru zawartosci SO2 w spalinach są bardzo popularne, prawi e każda firma zajmująca się aparaturą kontolno-pomiarową może zaproponować c oś odpowiedniego. Radzę poszukać w sieci lub pościągać telefonicznie informa cje od dostawców sprzętu.

Oprócz O2 własności paramagnetyczne wykazuje również NO i NO2, jednak są one już dużo mniejsze w porównaniu z tlenem, dlatego jeżeli chodzi o analitykę d etektory paramegnetyczne głównie stosuje się w analizatorach przeznaczonych wyłącznie do określania zawartości tlenu np. analizatory firmy SERVOMEX.

Pozdrawiam
Roman Salbert