Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Mon 05 Nov 2001 - 08:34:25 MET

At 22:46 04.11.01, you wrote:
>poddaje pod ocene chemikow moj kalkulator mas molowych:
>http://www.trimen.pl/witek/kalkulatory/masa.html
>nistety bajery dzialaja tylko w Netscape4.+ i IE4+
>
>komentarze mile widziane.

Wygląda to na bardzo fajne narzędzie. U mnie, na NC 4.78, działa bez zarzutu. Mam tylko drobne uwagi co do grup blokujących. 1. MSZ grupę trifenylometylową po polsku zwykło się określać "trytylem", a nie "tritylem". Nie widziałem też dla niej skrótu "Trt", a jedynie "Tr".

2. Z mojej działki: brak mi grupy MMT (monometoksytrytylowej) oraz CE (cyjanoetylowej). Grup blokujących oczywiście są olbrzymie ilości i nie ma chyba sensu nawet próbować rozszerzać zdecydowanie Twojego spisu (skutkowałoby to utratą klarowności), jednak te dwie są powszechnie stosowane w syntezie oligonukleotydów i MSZ warto, aby były dostępne w spisie. Nie spotkałem się natomiast z grupą Mtt.

Pozdrawiam,
Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań