Autor: Grzegorz J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Thu 27 Sep 2001 - 11:12:45 MET DST

Witam wszystkich,

Czy hydroliza może przebiegać bez udziału wody? Spodkałem sie z opisem hydrolizy polegającej na: 1) sporządzeniu mieszaniny EtOH/KOH, 2) na rozpuszczeniu w tej mieszaninie substancji którą mamy zamiar podac hydrolizie. O ile wiem rola wodorotlenku w reakcjach hydrolizy ma działanie kataliczne podobnie jak kwasy. A jak jest w tym przypadku? Czy ta hydroliza wogóle przebiegnie?

pozdrawiam,

Michał