Autor: natala (naaataaaliaaa_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 11 Aug 2001 - 17:03:37 MET DST

> [...]
> wydychany ditlenek wegla pochlaniaja za pomoca KOH. Dobowe
> zapotrzebowanie energetyczne czlowieka nie wykonujacego ciezkiej pracy
> odpowiada spaleniu ok. 500 g glukozy. Oszacuj dobowe zuzycie
> wodorotlenku i chloranu (V) potasu przez 5 osobowa zaloge "pojazdu"
> kosmicznego wiedzac ze na podtrzymanie rozkladu termicznego tej soli
> potrzeba 365 kJ/mol energii, uzyskiwanej na drodze spalania metana
> (Delta Htw CH4(g) = -74,85 kJ/mol; Delta Htw CO2(g)=-393,52 kJ/mol;
> delta Htw H2O(c)=-241,83.
>
> dzieki wielkie ze mnie wyreczyles ale pisalam maila nie majac kartki przy
sobie a zadanie caly czas w glowie
po prostu nie kumam po co mi te dane termochemiczne nie jestem ciemna z chemi umiem sobio erozryowac cykl termochemiczny ale kompletnie mi to bylo nie potrzebne bo i takmase kclo3 i kcl mozna oblizyc bez tego
ehhhh

czekam na wasze sugestie :))))

ps. czyzbys bral udzial w tym konkursie????????????? :))) jesli byles w glownej sali to pozdrawioam :)))

--

Tego nie znajdziesz w zadnym sklepie!
[ http://oferty.onet.pl ]