Autor: Grzegorz J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Tue 19 Jun 2001 - 12:54:57 MET DST

Wczoraj otrzymałem około 900 mg azydku ołowiu. Jak wiadomo jest to materiał wybuchowy. Eksploduje od uderzenia lub podgrzania. Trzymam go pod warstwą wody dla bezpieczeństwa. By sprawdzić siłe wybuchu tego związku umieściłem jego niewielka ilość na końcu wykałaczki. Gdy biała masa wyschła wykałeczkę umieściłem w płomieniu palnika. Po niecałej sekundzie azydek uległ eksplozi. Siła była na tyle duża że zgasiła płomień palnika i rozczaskała końcówkę wykałaczki już nie mówiąc o huku. Czy siła wybuchu azydku ołowiu jest porównywalna do siły wybuchu trotylu lub jakiegoś innego materiału wybuchowego (kruszącego)? Czy azydek ołowiu nie ulega jakimś reakcjom z wodą? Jaka jest dokładna gęstość tego związku? Jakiekolwiek ciekawe i pożyteczne informacje bardzo by mi przydały!!! Michał

pozdrawiam wszystki grupowiczów,