Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Sun 10 Jun 2001 - 11:01:47 MET DST

> Jest to troche problem filozoficzny (tak mysle)...

Oj, ten problem jest chyba bardziej przyziemnej natury, i to problem bardzo powazny.
Z wlasnego, gorzkiego doswiadczenia wiem jak to jest. Niekompetencja na naszych uczelniach to stan chyba powszechny. To co sie dzialo u mnie na Politechnice Lodzkiej przekraczalo niekiedy granice dobrego smaku. Juz kiedys o tym z zalem i rozgoryczeniem pisywalem do chemfana. Naukowcy domagaja sie pieniedzy, gdy tymczasem nie warto im ich dawac, bo oni na nie nie zasluguja! Te pieniadze sie zmarnuja tak jak te slynne granty KBN, ktore poszly do browaru na badanie piwa (pisano o tym we "Wprost"). Nasza nauka zaczyna przekraczac granice miedzy rzeczywistoscia a groteska. Zreszta trabi sie o tym w prasie, wiec nie bede strzepil klawiatury. Jedynie twarde reguly rynku i wspolpraca z przemyslem (jak w USA) sa w stanie uratowac polska nauke i uwolnic ja od stagnacji.

> Mozna
> wiedziec duzo (a P.T. wie duzo i madrze laczy wiadomosci

Byc moze P.T. wie duzo i jest niezlym naukowcem. Niestety oceniac go moge jedynie po tej ksiazce, ktora jest raczej niezbyt udana. Fakt, ze takie ksiazki w ogole wychodza na swiatlo dzienne jest najlepszym dowodem na stan polskiej nauki. Co gorsza nie idzie ku lepszemu. Dobrze, ze na razie wyrwalem sie z tego bagna...

Pozdrawiam wszystkich.

Witek
http://www.trimen.pl/witek/