Autor: Tomasz Jaroń (tjchemik_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 23 May 2001 - 13:40:14 MET DST

Witam Grupowiczów !
Ostatnio głowię się, jak otrzymać jodan(V) potasu i bromian(V) potasu wychodząc z jodku i bromku.
Próbowałem utleniać KI perhydrolem, jednak otrzymałem tylko wolny jod, który nie chciał utleniać się dalej.
Bardzo proszę o pomoc, jakieś linki, lub przepis preparatywny (nie mam dostępu do żadnej preparatyki nieorganicznej). Za jakąkolwiek pomoc, wskazówki będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich!

Tomek J.
tjchemik_at_wp.pl