Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 29 May 2001 - 12:31:16 MET DST

> Promieniotworczy jest U235 ktorego jest raptem az
> 0.7%. U 238 jest rowniez uzywany jako paliwo ale w

Z Twoich powyzszych slow wynika, ze U238, U233 nie sa promieniotworcze? Wydawalo mi sie, ze juz to przerobilismy w watku: http://www.man.lodz.pl/LISTY/CHEMFAN/apr01/0034.html ale widac te argumenty Ciebie nie przekonaly skoro powtarzasz to samo. Moze wiec obejrzyj sobie fotografie przedstawiajaca jak wyglada klisza potraktowana zwiazkami U (prawdopodobnie naturalnego, ew. zubozonego - trudno powiedziec z czego te zwiazki wyprodukowano):
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/uran.htm

To ze Ty trzymasz golymi rekami uranowe prety paliwowe bynajmniej nie dowodzi, ze U238 nie jest promieniotworczy - jest slabo promieniotworczy ale jest, mowienie inaczej jest zwyklym klamstwem.
Szereg rozpadu prom. U238:
http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/Radon.html#szereg

ak