Autor: Maciej Haranczyk (maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Mon 28 May 2001 - 20:26:45 MET DST

> <> ZUŻYTY SAMOCHÓD Z KONOPI SAM SIĘ ROZŁOŻY
>
> Rozpoczęcie produkcji samochodów z bardzo wytrzymałych materiałów
> uzyskanych z konopi indyjskich jest kwestią dekady i rozwiązaniem
> problemu przepełnionych złomowisk - twierdzi australijski uczony.
>
> Trafiłem na to w mojej poczcie. Jak myślicie - czym to utwardzał?

nie jest to pierwszy przypadek. jakich czas temu w chipie opisywano ekologiczne monitory - ich obudowy byly z lnu. jesli chodzi natomiast o konopie to ich zastosowanie nie powinno dziwic skoro od dawnych lat uzywano ich to wyrobu mocnych lin i tkanin. uzycie konopii zmalalo ostatnimi lat na skutek wprowadzania ustw antynarkotykowych.
z tego co wiem w niektorych krajach hoduje sie konopie zmotyfikowane genetycznie (chyba turcja) wlasnie na potrzeby przemyslowe. modyfikacje polegaja na zmniejszeniu produkcji thc i pochodnych w krzakach. (nasiona takie znajduja sie w karmie dla ptakow np papug). slyszalem tez opienie ze konopie moglby byc tanim paliwem. chodzi o to ze krzaki rosna niezmiernie szybko, w ciagu 2-3 miesiacy mozna miec krzak o wys. okolo 4-6m i grubosci nawet 15cm - to ogromna ilosc materialu budulcowego lub paliwa.

zasatanawia mnie tylko czy rzeczywiscie konopie sa az tak niezbedne i pozyteczne czy po porostu coniektorzy usilnie poszukuja drug na ich legalizacje, podejmujac nawet tematy budowy samochodow z wlokiem. podrowienia
maciek