Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Mon 19 Feb 2001 - 22:08:39 MET

> Jak rozumiem "trimetylosilil" to trimetylosilan czyli Me3SiH. Tak?

Nie, chodzilo mi, jak to juz zauwazyl Michal, o fragment (CH3)3Si- , ktory powszechnie oznacza sie TMS, np TMS-Cl to chlorek trimetylosiliowy. Wiadomo, ze TMS, to takze skrot tetrametylosilanu uzywanego jako wzorzec wewnetrzny w NMR, ale tu chyba zakres jego stosowania sie konczy. Natomiast TMS to doskonale znana grupa ochronna.

> w kontakcie z woda istotnie powstanie
> faktycznie najpierw silanol a potem nastapi jego natychmiastowa
> kondensacja z samym soba i powstanie heksametylodisiloksan czyli
> Me3SiOSiMe3.
> o temp. wrzenia 101 deg. C pod normalnym cisnieniem.

Faktycznie, z mieszaniny poreakcyjnej wydestylowalem frakcje wrzaca w tych okolicach. Dziekuje wszystkim za te sugestie, bo bez nich zdziwilbym sie, ze uzyskalem 2 produkty, gdyz wlasciwy produkt wrzal jeszcze wyzej.

Witek