Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Wed 31 Jan 2001 - 10:48:29 MET

At 10:30 31.01.01 +0100, you wrote:
>zgadzam sie, ze dziwaczny i ja sam bylem zdziwiony kiedy moi koledzy
>peptydowcy robili bufor fosforanowy "1/15", mieszajac identyczne objetosci
>1/15 M Na2HPO4 z 1/15 M NaH2PO4...

No ale tutaj w wyniku mieli rzeczywiście resztę fosforanowš o stężeniu 1/15 M, więc był to bufor *fosforanowy* "1/15". Właśnie sobie uświadomiłem, że w przypadku Ewy mogło być tak samo: zmieszanie 30 ml 0,2 M Na2HPO4 z 150 ml 0,2 M NaH2PO4 daje 0,2M bufor fosforanowy. Jest to tak trywialne, że aż podejrzewam, że to ONI spowodowali chwilowy brak poczytalności, gdy pisałem poprzedni list! :-)

Michał

--
           dr Michał Sobkowski    mailto:msob_at_ibch.poznan.pl