Autor: Roman J. Farański (faranski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 09:58:18 MET

Nie mam pojęcia gdzie. Tyle, że jeszcze pamiętam - jak dawno, dawno temu świeżo po studiach zaczynałem karierę zawodową pracując jako mistrz zmianowy w POLIFARBIE Wrocław na Wydziale Syntezy Żywic i Półproduktów. Między innymi na tzw. W-3 zagęszczaliśmy termicznie olej tungowy, służył jako dodatek do spoiw do niektórych kompozycji farb. Straszne paskudztwo, trzeba było z nim uważać. Niekiedy reakcja zagęszczania przez ogrzewanie (ok. 140-160 st. C) wymykała się spod kontroli i biegła egzotermicznie. Raz nawet zaliczyłem samozapłon. Dałem do reaktora CO2 i jakoś to uspokoiłem. O ile pamiętam sprowadzany był z Chin. Zadzwoń do technologów z POLIFARBU Wrocław, dowiesz się czy jeszcze go stosują i skąd go sprowadzali.

Pozdrowienia

Roman

Subject: Olej tungowy - gdzie kupić?