Autor: Dr Marcin (pyroman_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 22:58:51 MET

witam
z tego co wiem to w POChu trzeba zapłacić za oddanie rtęci - według mnie to jest bez sensu - bo powiedzmy że masz dość dużo rtęci i nie masz co z nią zrobić , więc jak masz płacić za utylizacje to wolisz wylać do zlewu lub ewentualnie zostawić w koncie żeby leżała drugie 10 lat i parowała ( bo zwykle nie są to orginalne opakowania tylko jakieś tam słoiki ( sam taki widziałem na wsi u znajomego - korek z korka naturalnego - więc nie jest to chyba za zdrowe ) POCh powinien płacić za rtęć bo utylizacja rtęci polega na przedestylowaniu , wlaniu do nowych opakowań i sprzedaniu - czysty zysk

co do utylizacji w "domowych" warunkach to najlepiej rozpuścić rtęć w HNO3 i dodać jakiegoś rozpuszczalnego w wodzie siarczku -> strąci się osad HgS , który jest w miarę nie toksyczny bo jest nie rozpuszczalny w H2O - nie wiem tylko czy masz HNO3 i siarczek , jak nie to można ewentualnie nalać na powierzchnie rtęci wody i postawić gdzieś gdzie się nie stłucze buteleczka - wtedy rtęć nie będzie parować

Sincenarly :
Marcin Matusiński
pyroman_at_poczta.onet.pl