Autor: Tomasz Ganicz (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 09:07:22 MET

At 08:35 11.12.00 +0100, you wrote:
>Cześć wszystkim
>Mam pytani- czy naruszył bym prawa autorski, gdybym umieścił na swojej stronie
>kompletny opis doświadczenia z podaniem źródła, to znaczy tytuł, autor
,wydawnictwo,
>strona?
>to na tyle,czesc

Przepisujac slowo w slowo i bez pytania wydawcy o zgode - jak najbardziej zlamalbys prawo, choc jak to jest jakas twoja prywatna strona, na ktora wchodzi niewiele osob to jest minimalna szansa ze cie ktos zlapie ;-) W wiekszosci czasopism naukowych jest tak - ze wlascicielem "copyrightu" jest to czasopismo a nie autor publikacji. Autor (autorzy) przed przyjeciem do druku musza zazwyczaj podpisac scedowanie praw autorskich na czasopismo i podpisac oswiadczenie, ze praca jest oryginalna i nie publikowana dotad w zadnym innym czasopismie. Pozniej, nawet sam autor jesli chce uzyc w jakiejs innej publikacji (np: w przegladowce) jakis wykres, tabele, rysunek itd, musi albo to przerobic (zeby przynajmniej graficznie wygladalo inaczej) albo poprosic o zgode wydawce czasopisma w ktorym to cos sie po raz pierwszy ukazalo.

Tomek "Poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.com.pl/kganicz/poli
http://www.ceti.com.pl/kganicz/rowery