Autor: Jerzy Peszke (j.peszke_at_rocketmail.com)
Data: Fri 08 Dec 2000 - 08:15:31 MET

 Z tego co sie orientuje to istnieje jakies dziwne uprzedzenie do tego programu. Moze z tego powodu iz jest bardzo prosty w obsludze i pierwotnie pil zrobiony na windowsa. Z drugiej strony znam ludzi ktorzy korzystajac m. in z tego programu porobili habilitacje i sa profesorami.

Czy moje obliczenia maja wady? trudno mi powiedziec. Pisalem rozne publikacje opierajac sie na obliczeniach w Hyper Chemie do roznych periodykow (m. in Spectrochimica Acta, Polish JOC itp), recenzenci wyniki uznawali wiec chyba sa dobre. Korzystam z doswiadczen madrzejszych ode mnie ktorzy publikuja w m. in JOC, Perkin Trans.1 i 2 itp. i nie maja z tym problemow.

Jest rzecza ogolnie znana iz dlugosc obliczen zalezy od stopnia dokladnosci. Ja standardowo daje gradient >0.1 To w zupelnosci wystarczy do uzyskania poprawnych wynikow.

Jurek

  Maciej Haranczyk <maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl> wrote:
> Tak na marginesie - masz raczej kiepskie pojecie o tym programie i jego mozliwosciach.

moje pojecie na temat hyperchema jest wlasciwie zerowe, ja uzywam glownie mopaca i gamess97/98
pod moim linuxem (2xp3 500) oraz na serverach obliczeniowych task'u, musze przyznac ze wynik do 96 godzin jest imponujacy bo moje czesteczki (male 5 czlonowe pierscienie z podstawnikami (tbut)) licza sie po 1-2 tygodni przy 631g+, ciekawi mnie tylko dlaczego nikt u nas tego nie uzywa skoro wyniki o podobnej dokladnosci otrzymac mozna 4 raz szybciej, mozesz mi powiedziec jakie twoje rozwiazanie ma wady ? maciej

Do You Yahoo!?
Yahoo! Shopping - Thousands of Stores. Millions of Products.