Autor: Leszek Bigaj (lbig2_at_inetia.pl)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 22:58:56 MET

Trucizny ktoś podzielił na trzy grupy:

I - takie które działanie toksyczne mają od najmniejszych dawek nawet minimalnych np tal, kadm, ołów, rtęć

dawka moze byc tylko tak mała że nie wpływa to spostrzegalnie na organizm ale może się to objawić nawet po kilkunastu latach lub w kolejnym pokoleniu

II - takie, które działanie pozytywne na organizm (niekoniecznie lecznicze) mają w małych ilościach, ale w nadmiarze są szkodliwe

III - takie, które mają obojętne działanie w małych dawkach, a w większych mogą być szkodliwe

LESZEK