Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Wed 25 Oct 2000 - 17:37:42 MET DST

Nie jestem pewien, czy nie chodzilo tu o liscie oleandra. W kazdym razie taki byl kiedys skutek zrobienia grila owinietego zamiast liscmi winogron - tym ostatnim. Zalecane jest pozbywanie sie niewinnego oleandra z ogrodkow, w ktorych jest chetnie hodowany.
Opis podobnych toksycznych roslin zawarty jest w bardzo interesujacej ksiazeczce, ktorej autora nie pamietam, a tytul jest w przyblizeniu: "zatrucia wyzszymi roslinami naczyniowymi i grzybami", PZWL. Tam rowniez interesujaca kwestia toksycznosci piestrzenicy. tomasz plucinski