Autor: Piotr Kwiatkowski (pkwiat_at_icho.edu.pl)
Data: Tue 24 Oct 2000 - 17:36:47 MET DST

 Byc moze srebro katalizuje przejscie cyny mtalicznej w szara i dlatego  polaczenia rozpadaja sie. W takim stopie lutowniczym tez jest sporo olowiu.

> Wojciech Szczepankiewicz wrote:
> Tworzy sie prawdopodobnie amalgamat cyny o konststencji proszku.
> Wojtek

 Amalgamat? Amalgamat cyny w czym? - srebrze? Nigdy dotad o czyms takim nie  slyszalem i nie daje temu wiary.
 Zawsze wydawalo mi sie i wydaje ze nazwa - amalgamaty zarezerwowana jest dla  polaczen metalicznej rteci z innymi metalami, a gdzie tam jest rtec?

 Pozdrawiam
 Kwiatek