Autor: Witek Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Wed 11 Oct 2000 - 21:39:59 MET DST

> Racja Ewo. Mi sie to tez nie podoba. Ale taka proza zycia. To
> "zniechecanie" wynika z tego, ze "iksowi", "ygrekowi" wydaje sie, ze
> jest piekny, madry, "zywcem w swojej wspanialosci do nieba wziety".

Cos mi sie wydaje, ze Pan Faranski ma tu na mysli mnie, bo troche go krytykowalem za te rozwazania o antygrawitacji. Postawilem zatem dac odpor tym troche naciaganym (jak na Chemfana) argumentom.

> Mnie to "gaszenie" bawi, no gdy sie ktorys zapedzi - to jest bardzo
> latwy "do zgaszenia", tutaj akurat "nie ma mocnych". W zyciu, w

Co innego jak sie zapedzi jakis mlokos, zoltodziob. Wiadomo, kazdy kiedys stawial pierwsze kroki i popelnial bledy i za te bledy nieraz zostal zbesztany. Takie jest zycie.

Nie zauwazylem jednak na Chemfanie objawow jakiegos strasznego "gaszenia", w przypadku jesli ktos zadaje madre czy ciekawe pytanie chemiczne, nawet jesli jest laikiem i prosi o wyjasnienie prostego problemu.

Jednak gdy Pan Faranski, ktory twierdzi, ze jest nauczycielem, leje wode o antygrawitacji poslugujac sie stwierdzeniami, o ktorych malo kto w ogole ma pojecie to chyba juz przesada.

> kontaktach bezposrednich ludzie sie znaja. Utytulowany Pan X - to
> "chodzaca wiedza",

Nie wiem czy to do mnie, ale wyjasniam dla scislosci, ze mam jedynie 26 lat i nie posiadam specjalnych tytulow.

> Takim samym partnerem w dyskusji jest uczen szkoly
> sredniej, jak profesor zwyczajny. Tu nie winna miec miejsca
> hierarchia. Liczyc sie powinna logika, wykladnia prezentowanych
> tresci i form.

Dokladnie "liczyc sie powinna logika"

>A ze niektore poruszane tematy sa naiwne. No to co .?

Moga byc naiwne, ale nie bezsensowne.

 Ponadto powinny chyba dotyczyc w jakis sposob chemii, a pisanie " podstawowym zalozeniem teorii wzglednosci jest zalozenie, ze czasoprzestrzen jest rozmaitoscia rozniczkowa Riemana o wymiarze rownym 4 i sygnaturze tensora metrycznego (+, -, -, - )." nie ma tu wiekszego sensu, (choc to wszystko najprawdziwsza prawda)

> Panie dr-ze X,, profesorze Y - niech Pan pamieta - ze i dzisiaj w
> gronie specjalistow nawet w Pana dziedzinie jest ktos madrzejszy i
> moze Panu zarzucic dyletanctwo.

Co tez niniejszym czynie.

> Wiec, gdy sie ktoremus z listowiczow przytrafi "gafa", usmiechnij sie
> jeden z drugim, bez zlosliwosci, w krotkich slowach, prostym jezykiem
> "wyprostuj".

Staralem sie jak moglem, choc wiekszosc moich przypisow pozostawil Pan bez komentarza.

> Troche wysilku i przede
> wszystkim zyczliwosci.

Zapewniam, ze pomimo uszczypliwosci nadal pozostaje zyczliwy.

> Pozdrowienia
>
> Roman

Rowniez Pozdrawiam

Witek Mozga