Autor: Dr Marcin (pyroman_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Sep 2000 - 23:00:36 MET DST

      Przeprowadzilem top samo doswiadczenie. Nadprzewodnik uformowany w ksztalcie dysku (spiek LaNiCuO i paru innych domieszek), moczony w cieklym azocie ...

      Czesc

      jestem chemikiem - amatorem i poszukuje nadprzewodnika wysokotemperaturowego ( nie musi byc dysk - moze byc maly kawalek ) - chcialbym zrobic doswiadczenie z lewitacja - potrzebuje tylko substancji która osiagnie stan nadprzewodnictwa w temperaturze cieklego azotu ( a moze wiesz skad wziasc ciekly Hel ?- chyba nie realne? )

      jezeli masz jakis pomysl to daj znac chetnie taki nadprzewodnik kupie lub zamienie na cos innego

      z powazaniem

      Marcin Matusinski

      A po co w "cieklym azocie", nie lepiej w temperaturze pokojowej. Jest taki zwiazek (vide zalacznik). Musze poszukac w starych notatkach, aby podac Ci xrodla literaturowe, jezeli Cie to interesuje

      Pozdrowienia

      Roman

      szczerze mówiac o takim zwiazku nawet nie slyszalem a co dopiero mówic o syntezie w domu ! ?

      nie ma czegos mniej skomplikowanego ?

      w sumie mam ciekly azot i wolalbym prawdziwy nadprzewodnik nieorganiczny

      mam tez wszystkie potrzebne zwiazki do wykonania stopu - ale czy nie musi on miec jakiejs" jednorodnej struktury " czy czegos takiego - slyszalem ze jest to trudno wykonac

      a moze masz kawalek i móglbys odsprzedac ?

      pyroman_at_poczta.onet.pl

      Marcin