Autor: Jakub Malcher (quba_at_post.pl)
Data: Sat 20 May 2000 - 19:29:18 MET DST

Wydaje mi sie, ze duzej filozofii tu w tym nie ma (obym sie nie mylil). Wodorotlenek wytraca z cynkiem bialy wodorotlenek cunkowy Zn(OH)2, ktory sie latwo rozpuszcza w nadmiarze odczynnika z utworzeniem jonow kompleksowych. A reaguje on z dodatkowa ilosca zadady, bo ma wlasciwosci amfoteryczne.

ZnCl2 + 2NaOH = Zn(OH)2 + ZnCl2 - bialy wodorotlenek

Zn(OH)2 + NaOH= Na2[Zn(OH)4] ( Na2[Zn(OH)4]= 2H2O +Na2ZnO2)

Pozdrawiam;
Jakub UAM Poznan