Autor: Pawel Pawlowicz KCh (paw-p_at_ozi.ar.wroc.pl)
Data: Thu 30 Sep 1999 - 11:43:19 MET DST

> Doslownie tlumaczac - zabezpieczona krzemionka. Powierzchnia
> krzemionki poddana obrobce (silanizacja) w celu zablokowania jej
> miejsc aktywnych.
>
> Arkady

Nie do konca, kolumn sie nie silanizuje (tak robilo sie dawniej), tylko natychmiast po uformowaniu rurki zwiazuje sie faze (bez dostepu tlenu). Kolumny z fazami chemicznie zwiazanymi z podlozem maja znacznie lepsze parametry niz kolumny z faza naniesiona na dezaktywowane podloze.
Precyzujac pytanie: chodzi mi o material, z ktorego zrobiona jest kapilara. Co to jest dokladnie? Dlaczego jest tak odporna mechanicznie w porownaniu ze zwyklym szklem?

Pozdrowienia,

Pawel Pawlowicz