Autor: Grzegorz Szymanski (szymanski_at_chembio.uoguelph.ca)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 18:41:02 MET DST

Witam wszystkich,
Pamietam jeszcze inne doswiadczenie z moich czasow studenckich: "Kinetyka hydrolizy sacharozy".
Chodzilo oczywiscie o mierzenie zmian stezenia cukrow prostych (glukozy i fruktozy jako produktow hydrolizy sacharozy) w czasie, za pomoca polarymetrii (jesli dobrze pamietam nazwe techniki). Chodzilo o pomiar kata skrecenia plaszczyzny polaryzacji swiatla przechodzacego przez rurke wypelniona roztworem cukru (zakwaszonego oczywiscie w celu umozliwienia hydrolizy). Technika ta swietnie nadaje sie do ilosciowego oznaczenia sacharozy ale nie mam pojecia o przydatnosci do oznaczania skrobii.
Zycze powodzenia,
Grzegorz.