Autor: Marcin Marecki (mama_at_olicom.dk)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 16:52:34 MET DST

Nie wiesz jak rozlozyc skrobie czy przeprowadzic analize cukrow prostych ?

Technologia rozkladu skrobi wyglada mnie wiecej nastepujaco: 1. nalezy rozgotowac kukurydze podgrzewajac ja, a nastepnie rozgotowana mase ochlodzic. Spowoduje to zniszczenie komorek kukurydzy i uwolnienie skrobi. 2. Skrobie jest rozkladana do cukrow prostych przez enzymy. Odpowiednie enzymy zawiera skielkowane ziarno jeczmienia ozimego (sa najlepsze).

Proces rozkladania trwa ok 24. godzin.

Jak przeprowadzic analize ilosciowa cukrow prostych nie wiem.

To co napisalem w dwoch zdaniach przeczytalem w ksiazce "Technologia organiczna, chemiczna. Produkty i cos tam" ART w Olsztynie. Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem. Moja specjalizacja to systemy mikroprocesorowe, a z chemi to zostalem +/- na poziomie szkoly sredniej. Pozdrawiam,
Marcin