Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Mon 02 Aug 1999 - 12:13:28 MET DST

Przypomniala mi sie jeszcze jedna zabawna historyjka. Dla wprowadzenia chcialbym wyjasnic, ze organicy oznaczaja grupe acetylowa (CH3C=O) za pomoca symbolu Ac. Zapis AcOH oznacza wtedy kwas octowy, AcOEt - octan etylu, itp. Jest to w powszechnym uzyciu i kazdy kto choc troche zetknal sie z chemia organiczna wie o co chodzi. Tymczasem studentka piatego roku chemii organicznej, w czasie seminarium w pewnym momencie uzyla sformulowania - alkohol acetylowy. Wszyscy sie zdziwili, bo taki zwiazek nie istnieje. Poproszono ja aby wyjasnila o co chodzi, a ona napisala AcOH, i mowi: No przeciez Ac to acetyl a OH to alkohol, no to jest alkohol acetylowy.

Najdziwniejsze jest, ze tacy ludzie koncza studia z tytulem magistra. Znam przypadek, gdzie dziewczyna na egzaminie dyplomowym nie odpowiedziala na zadne pytanie i... zdala.

A pozniej sie dziwimy, ze polska nauka jest w zlej formie.

DO YOU YAHOO!?