Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Fri 16 Jul 1999 - 18:20:43 MET DST

> parametrem krytycznym na pewno nie jest objetosc.

Jestes pewien? Wydaje mi sie, ze nawet w tablicach widzialem jakies wartosci objetosci krytycznej.

> to jest wykres plaski :) generalnie do jednego punktu krytycznego
>schodza sie trzy krzywe krytyczne (pomiezy dwoma fazami), ktore
dziela >caly wykres na trzy
>czesci

Mowisz chyba o punkcie potrojnym, gdzie rzeczywiscie wystepuja 3 fazy w rownowadze, ale mi chodzi o punkt *krytyczny*. To jest ten punkt na koncu lini pomiedzy faza ciekla i gazowa. Tam wykres sie urywa. Jak to rozumiec? Ze znika roznica miedzy fazami? Podobno po przekroczeniu parametrow krytycznych nie mozna juz skroplic cieczy.

Udzielcie mi wyjasnien!

Witek

DO YOU YAHOO!?