Autor: anteneum_at_canpol.pl
Data: Fri 09 Jul 1999 - 16:58:07 MET DST

Dnia 99-07-09 o godzinie 13:11 chemik Armand Budzianowski napisal, ze:

>On Thu, 8 Jul 1999, poli_merek wrote:
>
>Teraz gdy juz wiemy jak wplywa azbest na zdrowie i chyba wiemy jakie
>procesy zachodza w oragnizmie warto sie zastanowic jaki azbest jest
>szkodliwy. Na pewno nie kazdy! Otoz stare okladziny azbestowe zalozone
>gdzies na podlogach nie sa az tak szkodliwe. Wystarczy je jedynie
>zabezpieczyc - pomalowac farba, niz kazac je zrywac (tu sie zacznie pylic)
>i zakladac niewiedmo wplywajace na zdrowie inne synntetyki.

>Wydaje mi sie ze nie warto panikowac, jak ze wszystkim na tym swiecie.
>
>Armi
> [...]

A ja na to:

Witam !!!

Wszystko o azbescie juz prawie powiedzieliscie, jednak w tym filmie (gdzie mowiono, ze szyja sobie sweterek z azbestu), mowiono takze, ze w darze pracownikom fabryki (azbestowej) pracownicy dostali maski gazowe. Wszystko byloby O'K, gdyby nie to, ze wkladka w maskach tez byla z .... azbestu, czyli wszystko zachowane w rodzinie. O ile dobrze pamietam, to w filmie, a raczej reportazu, pokazywali taka azbestowa chalupke. Po prostu szok : dachowki - azbestowe, wykladziny ? - azbestowe, wycieraczka - azbestowa, plyty (takie przyokienne) - azbestowe, ubrania - azbestowe, na drutach azbest - lepszy od welny bo za darmo, i wiele wiecej azbestowych przykladow. Azbest zawsze byl i bedzie rakotworczy, jednakze dla Polski podejrzany jest o rakotworczosc od okolo 1970, od 1980 uznany rakotworczym, a dopiero w 1998 zakonczyl prace ostatni azbestowy zaklad.

Wiele rzeczy jest na swiecie, ktora czlowiekowi sluza i truja, jednkaze dopiero z czasem on sie o tym dowiaduje. Niby taka Coca-cola, napoj pity masowo przez ludzi, a tez truta. Niby kurczaki dobre, bo POLSKIE, ale karmione padlina. Niby ladne krowy, krasule, ale wsciekle. Krowy wycofac, mieso wycofac (ale z krajowego rynku, a nie z swiatowego!!!). A pozniej jemy sobie galaretke z zelatyny z wscieklej krowy :-))))

Jacek Cywinski

e-mail Jacek.Cywinski_at_canpol.pl

KLUB CHEMIKA
http://anteneum.canpol.pl/chemia/