Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Thu 08 Jul 1999 - 15:41:27 MET DST

---poli_merek <toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl> wrote: >

> Kazdy pyl o okreslonym zakresie rozmiarow jest
> rakotworczy
> bo wywoluje w plucach lokalne stany zapalne.

Dobrze, ale jaki jest mechanizm dzialania azbestu. Wiem, ze np. benzopiren utlenia sie dajac epitlenek, ktory latwo reaguje z grupami aminowymi zasad tworzacych DNA i przez to powoduje zmiany w procesie replikacji, co prowadzi do raka. A azbest przeciez jest mineralem i raczej nie bedzie reagowal z DNA. Czyzby te stany zapalne jakos sie przyczynialy do zmian?

DO YOU YAHOO!?