Autor: Klub chemika (Klub.chemika_at_cz.pl)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 22:02:36 MET DST

Czesc !!!

Pewien Pan przedstawil mi nastepujacy problem :

"Pragnalbym otrzymac pewne informacje z tytulu galwanotechniki. Chcialem sobie zrobic piekny zyrandol i mam piekna
forme do odlewania z wosku ramion, ktorych ma byc, az szesc - trzy wieksze i trzy mniejsze, odlewam je z wosku, pozniej je grafituje, zeby nadac im przewodnosc elektryczna do miedziowania, nakladam powloke do jednego milimetra, ten wosk pozniej wytapiam w goracej wodzie i zostaje puste do wciagniecia przewodow do oprawek, chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob bym mogl bez grafitowania nadac przewodnosc elektryczna do pomiedziowania tych ramion, poniewaz z tym grafitowaniem to jest problem. Wolalbym przewodnosc nadac w inny sposob np. przez posrebrzanie chemiczne lub cos innego, zeby bylo pewniejsze i mniej pracochlonne."

Nie jestem dosyc dobrze zorientowany w galwonotechnice, wiec prosze o pomoc, jak mam odpowiedz na ten problem.

Z gory dziekuje

Jacek Cywinski

"Klub chemika"

z powazaniem