Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 30 Jun 1999 - 19:55:22 MET DST

>Powiedz jeszcze czy gdy uderzales w kulke mlotkiem, jeszcze przed jej
>ogrzewaniem mlotek zostawial na niej jakiekolwiek slady (zarysowania,
>odksztalcenia itp.). Co sluzylo jako kowadlo? Jak ciezki byl mlotek i jak duzej
>uzywales sily? Czy probowales kulke miazdzyc w imadle, albo prasie
>hydraulicznej?

Nie wiem czy to cos pomoze, ale ja widzialem kulki ktore moga odpowiadac opisowi tej podejrzanej (choc watpie czy to jest to). Otoz swego czasu bylem na wycieczce w zakladach gdzie robili ceramike izolacyjna wysokch napiec. B.dobry zwarty material ceramiczny, barwy bialej lub bialoszarej lub szarej. z tego materialu robili tez ... ....... kule do mielenia (mełłecenia jak kto woli:) glinki. moze wlasnie o taka kulke chodzi?

pamietam ze chlopaki troche takich kulek zwineli. niektore pekaly, ale niektore byly wyjatkowo trwale. rzucali nimi o wszystko, odbijaly sie jak pingpongi zostawiajac tylko wykruszony beton pod soba. gwozdziem dalo sie po tym pisac. co do reszty wlasnosci trudno mi powiedzec :)