Autor: Miroslaw Owczarek (owcz_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 30 Jun 1999 - 15:34:55 MET DST

> Nie znam sie dokladnie na polimerach, ale wydaje mi
> sie, ze 20 ml na inicjator to za duzo,

2% jest chyba do przyjecia.

> moze to byl
> jednak utwardzacz.

Sprawdzilem tylko w Encyklopedii Materialoznawstwa, ze w handlu zywice poliestrowe sprzedawane sa wymieszne z utwardzaczem. Sieciowanie nastepuje pod wplywem tlenu z powietrza. Po dodaniu inicjatora (przyspieszacza) czas wiazania skraca sie w praktyce od 30 min do 2 godzin. Pamietam tylko, ze inicjator posiadal ostry, przenikliwy zapach.

> Jako inicjatora polimeryzacji rodnikowych
> najczesciej uzywa sie chyba azobisizobutyronitrylu
> NC-C(CH2)2-N=N-C(CH2)2-CN a moze i nadtlenkow
> (np.benzoilu), ale nie jestem pewien.

Natlenek benzoilu jest u mnie do zdobycia, sprawdze. Mirek.